مدیر اندیشکدۀ امید، از برگزاری پنجمین نشست «چرخ فلک» با محوریت «مصرف بازیهای رومیزی» خبر داد.
مجید مجیدی، مدیر اندیشکدۀ امید (حوزه هنری کودک و نوجوان)، در گفتگو با آرتین، بازی را به عنوان یک رسانهاثرگذار در سبد مصرفی محصولات فرهنگی برشمرده و گفت: «با این که بازی، محصولی که به طور مداوم و به ویژه توسط کودکان و نوجوانان در حال مصرف است، کمتر در برنامهریزیهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.»
وی در ادامه، با بیان این نکته که ظرفیتی که بازیها در انتقال مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و آموزشی دارند اگر بیش از کتاب و فیلم نباشد، کمتر از آن نیست، افزود: «در سالهای اخیر استقبال از بازیهای رومیزی (board game) در بین نوجوانان افزایش یافته است؛ بنابراین نوع مصرف این بازیها یکی از موضوعاتی است که میبایست مورد توجه واقع شود.»
مدیر اندیشکدۀ امید، این اندیشکده را به عنوان تنها اندیشکده فعال در زمینه کودک و نوجوان دانسته که در ادامه سلسله نشستهای چرخ فلک، این بار به سراغ بازیهای رومیزی رفته است و بر همین اساس، ادامه داد: « «چرخِفلک» عنوان اختصاصی رویدادهایی است که این اندیشکده در ارتباط با شناخت مخاطب و ذائقهشناسی آن در مصرف کالاهای فرهنگی، برگزار میکند.»
مجیدی، نشست «چرخ فلک» را، به عنوان پنجمین نشست از سری نشستهای این اندیشکده معرفی کرده و با اشاره به این که این نشست به مصرف کالای فرهنگی و شناخت تجربۀ زیستۀ نوجوان میپردازد، اضافه کرد: «این اندیشکده این بار، به سراغ بازیهای رومیزی رفته تا از این طریق تجربهی زیستهی نوجوان رو مورد تحلیل قرار دهد، که در این رویداد علاوه بر مخاطبشناسی، زیستبوم بازیهای پرمخاطب نیز مورد بررسی قرار میگیرد.»
مدیر اندیشکدۀ امید، ضمن ابراز خرسندی از این امر که در «چرخ فلک»، امکانی فراهم شده تا نوجوانان بازیهای رومیزی پرمخاطب و مناسب را به طور گروهی بازی کنند و سپس در مورد بازی رومیزی انجام شده گفتگو میکنند نظرات خود را بایکدیگر به اشتراک میگذارند، اظهار داشت: «این رویداد در روزهای یکشنبه ۲۵ شهریورماه ویژه پسران و دوشنبه ۲۶ شهریورماه ویژه دختران برگزار شده و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در آن شرکت کرده و در پایان به گروههای برگزیده جوایزی اهداشده است.»