جشنواره‌های هنری مدرسه به میزبانی حوزه هنری

در گفت‌وگو با اخوین مطرح شد؛

0
0

جشنواره‌های هنری مدرسه به میزبانی حوزه هنری

 

حوزه هنری از تاریخ 16 الی 19 اسفندماه میزبان «جشنواره‌های هنری مدرسه» و منتخبان آن است و در این مدت بستر لازم جهت ایده‌پردازی و پرورش ایده‌های هنری دانش‌آموزان هنردوست کشور را فراهم آورده است.

 

به گزارش آرتین، رسانه رسمی نوهنران ایران؛ مراسم افتتاحیه و اعطای جوایز پنجمین جشنواره عکس و گرافیک مدرسه روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد و اختتامیه و اعطای جوایز نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه روز شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

جشنواره‌های هنری مدرسه در سه بخش فیلم کوتاه و عکس و گرافیک با موضوع اصلی روایت قهرمانان پیشرفت در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برگزار شد که محورهای جشنواره فیلم کوتاه مدرسه شامل داستانی، مستند، آیتم تلویزیونی، انیمیشن و نماهنگ و محورهای جشنواره عکس و گرافیک مدرسه شامل طراحی پوستر، لوگو، نقاشی دیجیتال، عکاسی طبیعت، عکاسی داستانی، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی معماری بوده است.

این جشنواره‌های هنری با هدف کشف استعداد و انگیزه‌دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد سراسر کشور در جهت تولید محتوای مناسب و خلاقانه هنری در قالب رسانه، توسط موسسه هنروما و با حمایت حوزه هنری کودک و نوجوان، شبکه امید سیما، برنامه کاربردی شاد، بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

امیرحسین اخوین، دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه، در خصوص فرایند این رویداد توضیحاتی ارائه داد. او زمان انتشار فراخوان جشنواره را تیرماه عنوان کرد و از پالایش سه مرحله‌ای آثار هنری ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: طی این بررسی‌ها و با اصلاحات انجام‌شده به روی آثار ارسالی، در نهایت برگزیدگان اولیه این رویداد شناخته شدند. تعداد آثار ارسالی 21هزار اثر در سه محور فیلم، گرافیک، عکس و زیر‌شاخه‌های مربوطه آن‌ها است. این تعداد آثار از 660 شهر و حدود 2700 مدرسه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند.

اخوین در خصوص شرکت‌کنندگان این رویداد گفت: شرکت‌کنندگان برگزیده این رویداد، دانش‌آموزان پایه‌های متوسط اول دبیرستان و متوسط دوم هنرستان هستند و پس از فرایند شناسایی و استعدادیابی، به حوزه هنری دعوت شدند و 4 روز است که مهمان حوزه هنری هستند و طی این 4 روز، بر ایده‌ بعدی خود که با موضوع «روایت قهرمانان پیشرفت» هست، متمرکزند و روی آن کار می‌کنند و هر کدام در شاخه هنری مربوط به خود به اید‌ه جدید دست می‌یابند.

دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه، به حمایت‌های برگزارکنندگان این رویداد هنری از شرکت‌کنندگان برگزیده اشاره کرد و گفت: در این رویداد، همراه حضور مربی‌های متخصص در کنار شرکت‌کنندگان، کارگاه‌های محتوایی نیز برقرار است که از روز اول آغاز به کار کرده و و «ارائه‌های کوتاه راهنما» در خصوص موضوع، برای شرکت‌کنندگان اجرا و حدود 80 مورد محتلف در زمینه «روایت قهرمانان پیشرفت» به آنان معرفی شده است. شرکت‌کنندگان این رویداد پس از کامل کردن ایده‌های خود طی این 4 روز، به ایده نهایی می‌رسند و پس از جمع‌بندی، هیئت داوران متشکل از مربی‌ها و کارشناسان موضوعات هنری، به آثار هنری اعتبار می‌بخشند و آثار معتبر به مرحله اجرا و تولید وارد می‌شوند.

لازم به ذکر است، داوری مردمی این آثار نیز روی سایت جشنواره برگزار شد که بیش از ۱۵۰هزار رای به آثار داده شد. این مهم نشان از تاثیرگذاری این جشنواره و علاقه‌مندی دانش‌آموزان برای حضور در آن را دارد.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
با انتخاب ستاره نظرت در مورد روایت را مشخص کن
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسال روایت

روایت خود را با ما به اشتراک بگذارید

تازه ترین روایت

1715493934376
برکت
IMG_۲۰۲۴۰۵۱۲_۰۹۳۵۰۳
رزق معنوی
زبان فارسی
"عاقا یا آقا"
روز دختر
نیمه دوم دنیای دخترونه
صلیب سرخ
مسیح های کوچک قرمز
شیخ صدوق
ابن بابویه
شهید مطهری
یاد استاد
شهید آوینی و نادر طالب زاده
یار نادر انقلاب
حرم  عبدالعظیم حسنی(ع)
غربت حسن ها
سعدای9
استادِ شیرین سخن
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x