حورا، جشنی برای مادران تیناب

نوهنران تیناب در روز مادر

3
2
حورا، جشنی برای مادران تیناب

حورا، جشنی برای مادران تیناب

ساعت سه بعدازظهر است. به مادرها گفته‌اند امروز قرار است آثار برگزیده در بخش هنرهای تصویری انتخاب شوند و به برگزیده بخش‌های مختلف جوایزی اهدا شود. مادران یکی یکی وارد تیناب می‌شوند و مسئول این رویداد، از معنای تیناب برای آنها می‌گویند و از هنرهایی که بچه‌ها در این مدت حضور و رفت و آمد در این محل آموخته‌اند.

به گزارش آرتین، رسانه رسمی نوهنران ایران؛ قرار بود کلیپ‌هایی به‌عنوان آثار دختران تیناب پخش شود اما کلیپی با موضوع مادر پخش شد که البته اثر بچه‌ها بود، بعد از آن قرار شد کلیپ برگزیده منتشر شود اما به جای آن کلیپی از پشت صحنه مراسم پخش شد که در واقع هدف از مراسم را مشخص کرد و آن چیزی نبود جز جشن روز مادر با عنوان حورا.

دخترها از صبح آمده‌اند و کاردستی‌هایی با کاغذرنگی درست کرده‌اند، هریک روی کارتی که از قبل تینابی‌ها چاپ کرده‌اند برای مادر خود چیزی می‌نویسد و از اعماق قلبش به مادرش می‌گوید که دوستش دارد، تا اینجا که گفتم همه‌چیز به نظر با دور کند درحال پخش بود ولی شور و اشتیاق بچه‌ها و فکر شادی غافلگیری مادران فضا را بدجوری پر از جنب و جوش و خنده کرده بود.

البته این شور از روزهای قبل شروع شده بود؛ همان وقتی که یکی از بچه‌ها مامور شد با هماهنگی بقیه بچه‌ها به منزل آنها زنگ بزند و از طرف تیناب، مادرانشان را به این جشن دعوت کند.

و حالا جشن حورا شروع شده، مادران رسیده‌اند و در یک غافلگیری بعد از پخش کلیپ مادرانه و کلیپ پشت صحنه آماده‌سازی جشن، به آنها گفته می‌شود این برنامه برای بچه‌ها و برگزیدگان ساخت آثار تصویری و هنری نیست، بلکه برای خود شما مادران است که با کمک بچه‌ها اینجا جمع شوید، از تربیت چنین دختران هنرمندی لذت ببرید و از شما تقدیر شود.

مادران با غافلگیری زیادی که در صورتشان پیدا بود و با همان جمله کلیشه‌ای «نه بابا ما که توقعی نداریم…»، «خدا رو شکر بچه خوبیه، من از خدا همینو می‌خوام» و … برای جشن اصلی به اتاق جلسات تیناب دعوت می‌شوند.

یک حورای درشت با رنگ‌های روشن و هنرمندانه روی یک مقوای گرد در ورودی قرار گرفته است. حورا در کنار معانی مختلفی که به بهشت برمی‌گردند، یکی از نام‌های فاطمه زهرا (س) است. همراه پذیرایی و آشنایی مادران با هم، مسابقات و خاطره‌گویی‌هایی اجرا می‌شود و همه مادران مشارکت می‌کنند. مسابقات را بچه‌ها طراحی کرده‌اند، بر این اساس که مشخص شود چقدر بچه‌ها و مادرانشان با سلیقه‌های هم آشنا هستند. فضا از خنده مادران و دختران پر می‌شود و برگزارکنندگان از این همه شور و هیجان به وجد می‌آیند.

اینجا تیناب است هنوز افتتاح نشده پر شده است از صدای شادی نوهنرانی که رویاهایشان را در اینجا و در هنر می‌جویند و ما اینجا هستیم که کمک کنیم رویاهایشان محقق شود.

به امید روزی که همه نوجوانان و نوهنران این سرزمین بتوانند روی لبان مادرانشان خنده رضایت بنشانند.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
با انتخاب ستاره نظرت در مورد روایت را مشخص کن
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saba kamkar

خودممم یکی از نوجوونا بودمم🥲🤦🏻‍♀️

ارسال روایت

روایت خود را با ما به اشتراک بگذارید

تازه ترین روایت

عوامل-شادی-در-خانواده
جمع چهارنفره
1715493934376
برکت
IMG_۲۰۲۴۰۵۱۲_۰۹۳۵۰۳
رزق معنوی
زبان فارسی
"عاقا یا آقا"
روز دختر
نیمه دوم دنیای دخترونه
صلیب سرخ
مسیح های کوچک قرمز
شیخ صدوق
ابن بابویه
شهید مطهری
یاد استاد
شهید آوینی و نادر طالب زاده
یار نادر انقلاب
حرم  عبدالعظیم حسنی(ع)
غربت حسن ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x