داستان روییدن عشق در غزه

معرفی کتاب تاوان عاشقی، عاشقانه‌ای در غزه

0
0

داستان روییدن عشق در غزه

 

به گزارش آرتین، رسانه رسمی نوهنران ایران؛ ریحانه جنتی- تا ساعت به چهار برسه خودم رو توی غرفه­‌های دیگه­ نمایشگاه کتاب مشغول کردم اما نمی‌­تونستم جلوی هیجانم رو بگیرم. روز پیش هم اومده بودم و کتاب‌­هایی رو که می­‌خواستم رو خریده بودم اما وقتی برگشتم و صفحه­ اینستاگرامم رو چک کردم، با استوری آقای محمدعلی جعفری مواجه شدم که خبر از حضورشون در نمایشگاه، اونم با رونمایی از کتاب جدیدشون می­‌داد.

برای همین روز بعد هم راهی نمایشگاه شدم. هنوز یه ربع به ساعت چهار و قرار آقای جعفری تو غرفه انتشارات معارف مونده بود که داخل غرفه شدم. کتاب­ جدید ایشون با عنوان «تاوان عاشقی» با چینش خاص و زیبایی روی میز، مثل برج دایره‌­وار توخالی چیده شده بود و پشت اون برج هم آقای جعفری با فرد دیگه‌­ای که نمی­‌شناختم نشسته بودن و آروم با هم صحبت می­‌کردن.

بین قفسه‌­ها دنبال کتاب گشتم چون طبیعتا نمی­‌شد چیدمان اون برج توخالی رو بهم زد. این قانون نانوشته‌­ای بود که همه از اون باخبر بودن. کتاب رو از قفسه بیرون کشیدم و دست روی برجستگی­‌های جلدش کشیدم. لازم نبود کامل وارسیش کنم یا چند صفحه­‌ اولش رو بخونم. خوب بودن قلم و سوژه­‌های این نویسنده­ خوب برام ثابت شده بود.

هنوز کسی برای امضای کتاب نرفته بود و غرفه شلوغ نبود. یه هیجان و خودخواهی بچه­‌گونه در گوشم پچ‌پچ کرد که زودتر برو تا اولین نفری باشی که توی رونمایی کتاب از نویسنده امضا گرفته. کتاب رو به صندوق­دار دادم تا بارکدش رو اسکن کنه و از کارتم بکشه.

وقتی از صاحب شدن کتاب خیالم راحت شد، سمت آقای جعفری رفتم. سلامی رد و بدل شد و کتابم رو برای امضا روی میز گذاشتم. خودکارشون رو از جیب بیرون کشیدن و صفحه اول کتاب رو باز کردن. بعد از پرسیدن اسمم، زیر عنوان کتاب و اسمشون که با فونت ریزتری تایپ شده بود نوشتن: «هو العشق، با احترام تقدیم به سرکار خانم جنتی… امضا… اردیبهشت1401».

تشکر کردم و کتاب دیگه‌­ای رو که با خودم داشتم از کیف بیرون کشیدم. کتاب «جاده یوتیوب» رو آورده بودم تا اون هم امضا بشه. حرکت غیرمنتظره­‌ای بود اما از ایشون خواستم این کتابشون رو هم که قبلا خریده بودم و از خوندنش لذت برده بودم امضا بزنن. آروم چشمی گفتن و با متانت و احترام روی این کتاب هم امضا و جملات قبلی رو تکرار کردن.

****

­کتاب تاوان عاشقی عاشقانه‌­ای بر اساس واقعیته که با خوندنش متوجه قدرت عشق می‌شید، که چطور دوتا عاشق از همه چی می­‌گذرن، چطور سختی­‌های راه وصال رو به جون می­‌خرن و چطور ناممکن­‌ها رو به ممکن می­‌رسونن. اما در کنار این­ها، مقاومت در جای جای کتاب خودنمایی می‌­کنه.

داستانی پرماجرای زندگی «آلا» سنی مذهب از غزه و «خلیل» شیعه مذهب از شیلی که شروع علاقه­‌شون درست برمی­‌گرده به زمان جنگ هشت روزه غزه و اسرائیل. داستان از پس‌کوچه­‌های غزه و دویدن­‌ها و فرار از دست پلیس‌­ها شروع می‌شه و نوید یه کتابخونی خوب و دلچسب رو بهتون می‌ده.

از برگه‌­های کتاب بوی قهوه می‌آد و صدای تایپ کردن پیام در فیس‌بوک. بوی خاک و آتش می‌آد و صدای گریه‌­های آلا برای رسیدن به خلیل.

عکس‌­های انتهای کتاب، درست اون لحظه­‌ای که با خودتون می‌گید «چطور ممکنه؟» واقعی بودن زندگی شخصیت­‌های داستان رو یادآوری می­‌کنن تا درک و ارتباط بیشتری با حال و هوای داستان داشته باشید.

نویسنده هنوز هم جویای احوال خانم «آلا» در بحبوحه­‌های اخیر غزه و اسرائیل هست و خبرهاشون رو به اطلاع مخاطبان صفحه­ مجازی‌شون می­‌رسونن.

خوانندگان تاوان عاشقی حالا نه‌تنها نگران مردم غزه، بلکه نگران شخص خاصی هستن که با خوندن روایت زندگیش، همراه سختی‌ها و شیرینی­‌های اون شدن و قطعا این ارتباط قلبی، بیشتر از پیش ما رو جویای اخبار فلسطین و ابراز نفرت از رژیم صهیونیستی اسرائیل می­‌کنه.

 

 

پست های مرتبط

0 0 رای ها
با انتخاب ستاره نظرت در مورد روایت را مشخص کن
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسال روایت

روایت خود را با ما به اشتراک بگذارید

تازه ترین روایت

عوامل-شادی-در-خانواده
جمع چهارنفره
1715493934376
برکت
IMG_۲۰۲۴۰۵۱۲_۰۹۳۵۰۳
رزق معنوی
زبان فارسی
"عاقا یا آقا"
روز دختر
نیمه دوم دنیای دخترونه
صلیب سرخ
مسیح های کوچک قرمز
شیخ صدوق
ابن بابویه
شهید مطهری
یاد استاد
شهید آوینی و نادر طالب زاده
یار نادر انقلاب
حرم  عبدالعظیم حسنی(ع)
غربت حسن ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x