رویدادهای منطقه‌ای بازی‌ نامه‌ نویسی «بازیستا» آغار به کار کرد

پنجم تا ششم بهمن ماه در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی شهر قزوین

1
0
بازیستا در قزوین
رویدادهای منطقه‌ای بازی‌نامه‌نویسی «بازیستا» آغار به کار کرد

رویداد ملی «بازیستا» با موضوع آموزش بازی‌نامه‌نویسی به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار صبح روز پنجشنبه ۵ بهمن در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی قزوین با حضور پر شور نوجوانان آغاز به کار کرد.

 

به گزارش آرتین، رسانه ملی نوهنران ایران؛ در «بازیستا» نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌سازی بر اساس مجموعه موضوعات استخراج‌شده از محصولات فرهنگی با منابعی از جمله کتاب، فیلم، انیمیشن و سریال کار خود را آغاز می‌کنند و به تولید بازی‌نامه می‌پردازند. این رویداد به دبیری محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین برگزار می‌شود که نخستین تجربه خود را در همین استان آغاز کرده و قرار است در ادامه دیگر استان‌های کشور را با خود درگیر کند.

امامقلی در مورد این رویداد گفت: نوجوان‌ها در رویداد بازیستا نسبت به مفاهیم دینی، ملی و هویتی و همچنین محصولات رسانه‌ای و فرهنگی کنشگری دارند، به همین دلیل موضوعات رویداد به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که بتوانند این هدف را پوشش دهند. ایران من، قهرمان من، آیین من و بخش‌های ویژه از جمله عرصه‌های مهم این رویداد هستند.

وی افزود: این رویداد ملی با موضوع آموزش بازی‌نامه‌نویسی به نوجوانان، گامی در جهت شناسایی استعدادهای روایتگر و ایجاد زمینه کنشگری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است. همچنین زیست بوم هر استان در این رویداد مورد توجه و اولویت قرار می‌گیرد.

امامقلی با اشاره به اینکه استان قزوین به عنوان دبیرخانه مرکزی بازیستا قرار است در دیگر استان‌های کشور هم برگزار شود، گفت: تا کنون چند استان مستعد و طالب برای برپایی این رویداد آموزشی اعلام آمادگی کردند که بنا به نیاز و فراخور هر کدام، برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن‌ها در حال پیگیری است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در مورد چگونگی شیوه برپایی این دوره‌های آموزشی گفت: نخستین دوره آموزشی بازیستا با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر گروه سنی متوسطه اول و دوم به شیوه تولید محور در حال برگزاری است. شرکت‌کنندگان در این رویداد پس از دریافت آموزش‌های اولیه و مبانی بازی‌نامه‌نویسی به نگارش بوم‌های اولیه خود می‌پردازند تا در کارسوق‌های بعدی تحت مدیریت مربیان خود آن را تکمیل و در نهایت روز جمعه ۶ بهمن در اختتامیه آن بازی‌نامه تکمیلی خود را ارائه دهند.

امامقلی با بیان اینکه آثار ارائه شده هر گروه در مراسم اختتامیه این رویداد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به برگزیدگان جوایزی تقدیم می‌شود، گفت: با برپایی این رویداد، نوجوانان مستعد شناسایی می‌شوند و علاوه بر ادامه همکاری با همه شرکت‌کنندگان و تداوم آموزش در محدوده‌های زمانی گوناگون، بازی‌نامه‌های برگزیده و قابل پرداخت برای رشد کیفی و تبدیل به محصولی تولیدی پیگیری می‌شود.

رویداد ملی «بازیستا» از پنجم تا ششم بهمن ماه در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی شهر قزوین در حال برگزاری است.

با برنامه‌ریزی دبیرخانه رویداد بازیستا، کارسوق‌های حضوری در سایر استان‌ها و شهرهای متقاضی تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

پست های مرتبط

0 0 رای ها
با انتخاب ستاره نظرت در مورد روایت را مشخص کن
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسال روایت

روایت خود را با ما به اشتراک بگذارید

تازه ترین روایت

عوامل-شادی-در-خانواده
جمع چهارنفره
1715493934376
برکت
IMG_۲۰۲۴۰۵۱۲_۰۹۳۵۰۳
رزق معنوی
زبان فارسی
"عاقا یا آقا"
روز دختر
نیمه دوم دنیای دخترونه
صلیب سرخ
مسیح های کوچک قرمز
شیخ صدوق
ابن بابویه
شهید مطهری
یاد استاد
شهید آوینی و نادر طالب زاده
یار نادر انقلاب
حرم  عبدالعظیم حسنی(ع)
غربت حسن ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x